BrandArt - studio de design

Logo Brand | Naming | Corporate identity | Slogan | Grafic design | Advertising | ID | Art | Visual | Outdoor | Indoor | Image | Packaging | Print

      
      
Producator a solicitat simbolul zoomorf cat mai explicit tinand cont de faptul ca pe piata din Romania reprezentarea vacutei este una mai degraba caricaturala. O astfel de abordare a schimbat si reprezentarea celorlalte elemente, dar la limita dintre pictural si esentializat. Rezultatul s-a...
  Conceptie grafica pentru un producator francez care are ca obiect de activitate constructia elementelor de finisaj ale navelor de croaziera. Locatia este port la oceanul Atlantic de unde numele acestui logo. Amurmarit inserarea unei ancore intr-o compozitie care se profileaza pe carena unei...
Propunere de logo care cuprinde dispunerea efigiei marelui fotbalist pitestean in forma consacrata a heraldicii clubului FC Arges pe dominanta cromatica violet. Solutia grafica s-a dorit decenta dar dinamica tinand cont de valoarea si contributia avuta de personaj. Logo-ul Nicolae Dobrineste...
Rebranding realizat 17 ani de functionare a vechiului logo. El a fost destinat in primul rand punerii in valoare a denumirii ,,Lazar,, pe un numar de cateva sute de camioane TIR. Culoarea rosie a devenit piesa derezistanta a noului logo care a primit o valoare europeana prin intepretarea grafica...
Noul design a fost construit pe vechile valori ce au caracterizat marca TIB de-a lungul timpului: incredere, trainicie, seriozitate. Orientarea activitatii cu precadere spre zona industriala (si navala) a impus abordarea unor noi elemente care sa mute perceptia generala asupra logo-ului. Renuntarea...
Definitie extrem de nefericita a unui brand care nu exprima verbal nici o legatura cu obiectul de activitate din zona materialelor de constructii si finisaje. Abordarea a trebuit sa puna accent pe initialele companiei astfel incat sa fie pe cat posibil eliminata suspiciunea de nonbrand a...
Concept de rebranding destinat unui lant de magazine din orasul Topoloveni care isi propune sa expuna valoarea de naming a definitiei ,,Prima,,. Forma literelor creeaza volumul unei expuneri vesele si permite o larga utilizare in zona de outdoor si tipar.
Producator de panificatie pentru care s-a realizat un proiect de rebranding axat pe conceptul vizual al literei ,,P,, transformate intr-o moara de vant. Larga uzitare a culorii galben in arealul panificatiei a necesitat asocierea cromatica a griului care reuseste astfel sa o puna in valoare....
Rebranding realizat in doua etape si menit sa confere o abordare mai plastica a unei denumiri de companie de panificatie pentru care sufixul ,,Mariano,, avea prea multa forta de comunicare in zona panificatiei. Restilizarea a presupus dispunerea pe verticala a definitiei brandului cu optiunea de a...
Design pentru material tiparite pe care trebuia adaptat logo-ul Dianthus (garoafa). Campania foto realizata a urmarit scoaterea in evidenta a camioanelor langa care au fost plasate imagini florale cu plante caretraverseaza toate anotimpurile.  
Rebranding care a preluat o parte din elementele vizuale ale vechiului logo a grupului Interagro insistand pe diminuarea sufixului (LEX) propriu mai degraba activitatilor din domeniul juridic. Pentru ca CICALEX  este de facto un abator avand capacitati de productie s-a trecut la implementarea...
Propunere de rebranding de identitate vizuala cu accent pe outdoor. Pentru ca definitia ,,Proiect,, este extrem de uzitata am presupus ca este destul de greu de obtinut o protectie la OSIM , iar diferentierea se va putea face numai pe zona vizuala. Introducerea unei busole a fost cheia de...
Intreg conceptul grafic se incadreaza in normele vizuale ale cabinetelor de avocatura, iar grafica a trebuit sa fie axata pe un detaliu care exprima cel mai direct ideea de asociere. Simbolul ,,&,, este cel pe carese construieste intreg ansamblul vizual. Un design simplu si care exprima...
Producator german de aditivi bio care a solicitat integrarea brandului intr-un design de materiale imprimate astfel incat sa poata comunica eficient specificul activitatii. Analiza cromatica a exemplificat ca verdele trebuie sa fie suportul de comunicare a cheii verbale (BIO).Producatorul avea la...
Logo destinat unei companii de expeditii care exprima mobilitate, flexibilitate si dinamism. Litera ,,E,, care efectueaza o intoarcere la 180 de grade sugereaza dublul sens pe care toti transportatorii il cautaatunci cand o cursa este considerata valoroasa daca beneficiaza de incarcare si la...
Creatia acestui logo a pornit de la extraordinara descoperire a dispozitivului cu acelasi nume destinat imbatranirii fortate a vinului intr-un pahar de catre somelieri.Clef du Vin este un instrument de evaluare care releva potentialul de pastrare al vinului.El a fost creat de Franck Thomas si este...
Compania Panitrans din Rm.Valcea, titulara brandului Sanziene a solicitat in 2010 un rebranding destinat  repozitionarii pe piata in primul rand din cauza numeroaselor tentative de piratare de catre falsii concurenti. Noul concept grafic se remarca prin prospetime si pastreaza elementele grafice...
  Multe din abordarile brandurilor autohtone au nevoie stringenta de solutii inovatoare care sa depasesca anumite vulnerabilitati in domeniul comunicarii vizuale. A fost un succes neasteptat recurgerea la un simbolcomunist folosit pe vechile bancnote din perioada trecuta si a unei masini...
  Logo si dezvoltare pentru design de ambalaje pentru unul dintre cei mai important producatori de lactate din Muntenia. Abordarea denota eleganta si fluiditate avand un aer distinct si foarte vizibil pe rafturilemagazinelor. Proiectul de branding a fost dezvoltat pe ambalajele de lapte, sana, si...
  Logo care preia arhitectura antica si este valorizat de setul de caractere romane intr-un context sobru si elegant destinat unui clubului select al investitorilor din Romania. Culorile pastreaza o autonomie rezervata si consolideaza aspectul corporatist al celor pe care ii reprezinta.
  Sigla de companie specializata in vanzarea de bijuterii de argint. Proiectul este construit in jurul ideii de heraldic cu accent pe filigramul atat de apreciat de cunoscatori. Culoarea dominant albastra afost aleasa din cauza asocierii cu simbolurile regale europene iar caracterere sunt fluide...
Farul calauzitor al ambarcatiunii in forma de carte deschisa pe a carei punte se afla trei copii creeaza o atmosfera plina de metafore si transmite prin heraldica britanica puternica responsabilizare a munciidepuse de educatori. Royal Kind Academy beneficiaza de puternica asezonare a locatiei de la...
Marca Argeselu este prezenta de multi ani pe piata din judetele din sud unde produce unul dintre cele mai apreciate sortimente de mustar. Ideea de rebranding a pornit de la faptul ca piata se obisnuise cu vechiul design de ambalaj care avea nevoie de o corectura. Florile care insoteau vechiul brand...
Brand destinat unei game de apa minerala, construit dupa simbolistica traditionala romaneasca. Comunicarea s-a facut in urma unui brieff care a studiat nivelul de atractivitate pe o piata dominata de denumiri anglo-saxone, latine sau licente verbale dintre cele mai variate. Cobilita porneste de la...
Cel mai cunoscut brand de carbune de lemn (mangal de bocsa) a fost creat pentru a penetra toate marile retele de magazine si benzinarii din Romania.Am ales imaginea unui fochist in sort de piele folosind descrierea (bunului-batranului. Sloganul completeaza imaginea unui brand care s-a impus pe...
Cunoscut la logo oficial al Simfoniei Lalelelor, simbolul violet a devenit marca inregistrata in OSIM si se afla intr-un proces de implementare pe o serie de elemente urbane din municipiul Pitesti. Simfonia Lalelelor este cel mai important eveniment dentrologic din Romania si se desfasoara de...
Balanta inclinata in favoarea celui care detine cunoasterea este formatul vizual al unui brand de succes pe piata asistentei juridice si a cursurilor profesionale. Compozitie dinamica axata pe sugestionarea echilibrului conditionat de presiunea interventiei umane asupra parghiei cunoasterii.
Logo pentru un magazin de bricolaj construit pe baza ideei de obiect multifunctional. Asemeni unui briceag din al carui corp se ivesc o serie de unelte, litera ,,B,, este dublata de semnul ,,plus,, avand o sugestionare gri asemeni metalului. Logo-ul BricoPlus a fost dezvoltat pe toata signalectica...
  Rebranding pentru unul dintre cele mai mari portaluri cu oferte de turism din Romania. Logo-ul contine principalele argument comunicationale care sa-l faca remarcat. Spre comparatie, studiati articolul legat de imaginea agentiilor de turism din coloana din stanga a site-ului nostru pentru a...
Denumire atipica si greu de asociat pentru un transportator, dar cu efort s-a realizat un concept cu un impact vizual puternic. Culoarea verde fosfor a calamarului iese in evidenta pe TIR-urile companiei si a fostfoarte apreciat. Adesea naming-ul pune la grea incercare vizualul, dar cu o buna...
Brand destinat unui numar de cateva zeci de produse alimentare creat dupa un studiu de marketing care a scos in evidenta atasamentul unui numar mare de persoane pentru comunicarea din perioada de dinainte de anii 1990. Tipologia este construita pentru consumatorii care vad intr-un astfel de brand...
  Conceptul a fost construit pornind de la tendinta companiilor de asigurari stomatologice de a nu folosi explicit simboluri medicale, ci elemente care pot fi consolidate īn spatiul general.Dr.Costache reprezinta denumirea generica a retelei de cabinete stomatologice create de un medic...
Abordarea creativa a siglei cu doua rotite dintate din plastic imbina fericit atat conceptul de mase plastice cat si ideea de tehnologie. Matplast a beneficiat de un design grafic dezvoltat pe o serie demateriale tiparite cat si outdoor.
Rebranding realizat pe un logo care nu avea putere de sugestie si se afla intr-o zona creativa neprofesionista. Integrarea lupei in ansamblu a creat posibilitatea de a pune in valoare literele GPS in formula de factor de marire privit printr-o lentila. Culorile portocaliu si verde inchis au fost...
Mall cu multiple posibilitati de agrement. Logo-ul trebuia sa exprime bucurie, exuberanta si sa fie foarte prietenos. S-a optat pentru transformarea literei ,,A,, intr-un simbol uman cu expresia faciala a unui zambet. Prin atasarea unor elemente proprii unui Joker a fost subliniat caracterul...
Unul dintre cele mai interesante proiecte de brand realizate a pornit de la imposibilitatea protectiei acestuia la OSIM. Motivul a a fost reprezentat de insasi denumirea companiei care este omonima cu localitatea EFES din Turcia. OSIM nu admite sa inregistreze ca marci denumiri geografice chiar...
Producator din industria lactatelor din judetul Arges care continua activitatea vechiului I.C.I.L. din perioada dinainte de 1989 si este perceputa pe piata ca un o companie cu traditie. Ea pretinde continuitatea unei activitati incepute cu 40 de ani in urma ( cascaval Dalia si Muscel, branza...
Una dintre cele mai mari companii de constructii din Muntenia, care are filiale in toate zonele Romaniei, a pornit initial ca producator de piese auto sub denumirea de DIRECT AUTOROM. Povestea acestui brand este una foarte interesanta si arata cum poate evolua imaginea unei companii de-a lungul...
Concept destinat unui producator de bare de otel. Exprimarea grafica sugereaza metalul, liniaritatea si gradul ridicat de finisare a produselor. Textura randata in scala de griuri este rece si sugereaza duritate, precizie si inalta prelucrare. Acest logo a fost atasat pe o multitudine de produse...
Este al doilea rebranding facut companiei Inedit si cel pe parcursul caruia s-a efectuat cumpararea acestui brand pentru o suma de peste 1 milion de euro. L-am creat in 1998 si a fost dezvoltat pe toata gama deambalaje a companiei Inedit devenit liderul absolut al produselor alimentare din...
Este un logo derivat din denumirea Okey disputata de doi producatori de bauturi racoritoare din Ardeal. Odata ajunsa in instanta unul dintre acestia a trebuit sa renunte la comercializarea acestor produse in favoarea celuilalt, iar pentru a putea ramane totusi in piata mi-a solicitat crearea unui...
Logo destinat unei companii care detine o retea judeteana de alimentare cu gaz GPL. S-a solicitat un simbol grafic care sa sugereze cat mai clar acest lucru si care sa se substituie paralelogramului verde care se lipeste pe luneta autovehiculelor care detin instalatii de acest gen. Practic acest...
Denumire fara relevanta pentru domeniul pe care il desfasoara. Romcolet este un nume pe piata de panificatie a trei judete si se confrunta cu probleme serioase de comunicare vizuala. Prezenta pe raft a produselor de panificatie era serios grevata de o grafica fara substanta, iar prezenta...
Companie de transport cu o vechime de 15 ani care are la baza o denumire cu o slaba legatura cu obiectul de activitate ( Com Divers Auto Ro). Tema a presupus identificarea unor elemente impactante pe care sa poata fi construita noua identitate vizuala. In Brieful de evaluare primit de la client era...
Asa trebuia sa arate proiectul de identitate vizuala al companiei Radicstar. Din tot ansamblul a fost pastrata doar sigla si sloganul, restul purtand amprenta de  banala al unor neprofesionisti. In prezent brandingul companiei prezinta un haos creativ in care mijloacele de transport sunt...
Constructie vizuala simetrica avand transformata litera ,,A,, intr-o structura medievala care sustine in partea inferioara o poarta metalica. Crenelurile dau un aspect de fortificatie logo-ului Argecom care transmiteideea de soliditate, si pune accentul pe constructii care fac obiectul principal de...
Sa incercam sa observam povestea care sta in spatele fiecarui logo. La Uplink era nevoie de o grafica sugestiva care sa transmita conectivitatea si inventivitatea raportata la viitor a unei companii care detine cea mai inalta tehnologie disponibila in Romania pentru distributia de internet....
Transportator rutier de marfa care opereaza in special pe rutele europene. I-am ales acesta denumire comerciala tocmai pentru ca am incercat sa reduc totul la ideea de roti. Chiar si domeniul locatiei de internet are adresa aceasta. A fost o realizare cu atat mai importanta cu cat in prezent este...
Un concept grafic destinat uneia dintre cele mai mari companii de distributie din Romania care se remarca prin mobilitate, acoperire si dimensiune. Proiectul era destinat in primul rand rezolvarii problemelor de comunicare pe segmentul outdoor. Acest concept s-a pliat foarte bine pe mijloacele de...
Proiect de identitate vizuala dezvoltat pe un logo creat de client si care datorita notorietatii de la momentul respectiv trebuia sa i se contruiasca un material tiparit. Aveti in fata ceea ce se poate face intr-un modrezonabil cu datele si elementele de comunicare aflate la dispozitie.    
Actor important pe piata energiei electrice brandul KBS a fost creat printr-o serie de subtilitati creative. Astfel cei trei actionari au dorit alaturi de conceptual graphic al logo-ului o insertie comunicationala caresa sugereze ideea de treime in asociere. Astfel am creat termenul...
A beneficiat de un rebranding care sa scoata in evidenta legatura cu domeniul accesoriilor auto. De remarcat ca denumirea nu exprima nimic explicit, dar vizualul a pus in valoare destinatia pentru care este creat.MB95 este unul dintre cei mai mari furnizori de capace si aparatori pentru roti cu o...
Un usor facelift al logo-ului a permis construirea unor materiale tiparite care imbina expresia tehnica cu oferta generoasa. Au fost create marci de produs pentru fiecare categorie astfel incat partea de matrite sa nu intre in contrast negativ cu produsele din mase platice ale producatorului....
S-a dorit crearea unui brand care sa aiba impact in piata de inghetata dominata de mari companii cu capital strain. Rezultatul a fost o reusita in primul rand prin recurgerea la o denumire latina care s-a impus repede prin potentialul si expresia grafica a etichetelor de produs.  
  Materiale tiparite realizate pentru unul dintre cei mai mari reprezentanti francezi de pe piata produselor destinate ecologiei. Layout-ul a fost unul extrem de dificil de realizat datorita complexitatii logo-ului sidispunerii pe diagonala fortata a compozitiei.    
  Concept elitist de identitate vizuala adresat unui broker de asigurari. Am elaborat acest logo pe simbolul unei carabiniere de alpinist care denota siguranta , iar sloganul ,,rezerva ta de siguranta,, sustine suplimentul de incredere pe care o astfel de activitate il ofera fata de companiile de...
  Producator de folii de polietilena care a solicitat trei branduri derivate din prefixul SPOR. Am optat pentru Spornica (folii de solar), Sporprint (Folii imprimate), Sporind (folii industriale). Sporplast reprezinta informatul initialei ,,S,, transparenta si calea pe care o urmeaza pe extruder...
Rebranding realizat pentru o companie in domeniul cursurilor profesionale si atestarilor ISO. Cei care au realizat logo-ul ATVA au luat cu copy-paste un character de litera larg uzitat si s-au rezumat sa-lcoloreze in albastru. Rebrandingul a presupus redesenarea prin atribuirea unei filiatii curbe...
  Brand destinat unor produse de panificatie care insista pe ideea de traditie si continuitate. Am optat pentru uzitarea unei tarancute din tablourile lui Nicolae Grigorescu si o constructie vizuala de forma vechii steme a Romaniei. Culoarea aurie patinata si sloganul ,,Paine pe limba noastra,,...
  Brand national apartinand unuia dintre cei mai mari producatori de cofraje de oua din materie prima reciclabila. Sigla a primit culoarea dominanta a cartonului folosit la acest tip de cofraj caruia i s-a atasat conturulbine cunoscut al unui ou. Proiectul de corporate identity dezvolta toate...
Un logo pentru un producator de capsule de cafea destinate dozatoarelor, in care s-a urmarit comunicarea unei imagini proaspete si puternic asociate ideei de inceput de zi. Identitatea vizuala aleasa a fostconturata in jurul culorii verde inchis tocmai pentru a face diferentierea fata de marea...
  Companie specializata in furnizarea de produse destinate finisajelor interioare si exterioare pentru constructii, preponderent vopseluri, grunduri si adezivi. Am ales ca sigla un recipient de vopseluri de culoareverde pentru a sustine ideea de ECO caruia i-am construit o zona multicolora...
Brand de panificatie prin care s-a urmarit accesul pe o nisa de comunicare vizuala aflata in spatiul medieval romanesc. Copila cu coronita care tine un snop de grau in brate si culorile calde sugereaza gingasia si transmite incredere. Totodata afilierea la spatiul romanesc s-a realizat prin...
  Glia exprima diferenta dintre hobby si performanta, fundamentata pe constructia respectului fata de finalitatea prin reusita. Este masura înteleapta a muncii prin comparatie cu truda si adauga valoare celui carealege ce trebuie. Glia se doreste un brand care provoaca la actiune si obliga omul...
  Sigla dezvoltata intr-un proiect complex de identitate vizuala destinat unei companii care se ocupa de realizarea de drumuri si mixturi asfaltice. Dispunerea benzilor de culoare albastra sugereaza usurinta siflexibilitatea cu care Genesis realizeaza obiectul de activitate si transporta intr-un...
  Brand al celui mai cunoscut producator de storuri pentru ferestre si usi al carui mesaj vizual compune un design de comunicare vizuala in care alternanta dintre noapte si zi se deruleaza intr-o frumoasa sugestionare. Galbenul luminii si albastrul noptii dau intregului ansamblu o nota de mister...
Rebranding pentru un producator de bauturi racoritoare. Conceptul presupunea crearea unei imagini care sa ofere o alternativa pe segmentul de bautura Coca_cola. Pe aceasta piata se afla mai multi actori, fiecare incercand sa ofere o alternativa mai ieftina. Astfel au aparut o multitudine de...
O inovatie patentata care trebuia sa devina brand si avea nevoie de un logo care sa transmita cat mai mult din functiunea si proprietatile acesteia. I-am spus Thermall pentru ca produsul pe care il reprezinta este un recipient de sticla care are posibilitatea sa raceasca rapid un lichid fierbinte...
Aceasta companie cu nume foarte puternic avea nevoie de un logo care sa transmita putere, incredere si diversitate. In evaluarea preliminara s-a cerut un concept cu putine culori care sa nu prezinte riscul de a intra in zona stridentei, apoi un slogan penetrant care sa completeze fericit intregul...
Companie de proiectare in arhitectura cu denumire care permite o abordare vizuala coerenta. Am ales sa scot in evidenta literele ,,I” pentru ca ele sunt singurele care au punct. Apoi le-am desenat pe trama unui cerc care sa amplifice aceasta idee. Plasat excentric, punctul rosu din interiorul...
Club dotat cu local de alimentatie publica si furnizor de pizza la domiciliul clientului localizat la numarul 32 al unei strazi din municipiul Pitesti de unde a si imprumutat denumirea. Livrarile de pizza au ajuns in ultima vreme sa aiba principala pondere in cifra de afaceri a companiei situatie...
Logo creat pentru a reprezenta o companie de consultanta in afaceri. Tema trebuia sa raspunda la o cerinta delicata. Cum poate fi reprezentat grafic un sfat , un pont, o recomandare astfel incat sa poata transmite eficient obiectul de activitate… Am ales sa folosesc doua personaje in care unul...
Logo destinat unui brand de parfumuri pentru ambele sexe. Partea interesanta sta in faptul ca acest produs se vinde si in recipienti reincarcabili oferind o mare varietate de sortimente create astfel incat sa copieze cat mai aproape parfumuri ale unor case celebre. Un ,,fake,, acceptat care...
Brand detinut de o companie de panificatie si destinat produselor primare din acest domeniu (faina) cu posibilitatea de a fi extins si la cele finite. Denumirea a trebuit sustinuta de o imagine si un slogan puternic impactant. Filozofia acestui concept a plecat de la o situatie foarte interesanta....
Plasat in imediata apropiere a Arcului de Triumf din Bucuresti am ales un concept grafic care sa sustina atat locatia cat si profilul de activitate al clinicii. Am dorit sa exprim totodata valoarea prin acel slogan care primeste cerculetul santificarii plasat deasupra unor caractere care se...
Propunere de logotipuri care evidentiaza categoriile cele mai frecvente de riscuri sociale pe care le implica infractionalitatea. A fost creat pentru Politia Romana si este prima abordare de acest gen facuta la noi in tara. De remarcat este folosirea rosului pentru a definii riscul, formatul...
  Propunere de logo si poster pentru festivalul cinematografic cu acelasi nume, creat in cadrul Universitatii Nationale de Arte la sectia de Design.                                                                          
  • Producator a solicitat simbolul zoomorf cat mai explicit tinand cont de faptul ca pe piata din Romania reprezentarea vacutei este una mai degraba caricaturala. O astfel de abordare a schimbat si reprezentarea celorlalte elemente, dar la limita dintre pictural si esentializat. Rezultatul s-a...
  •   Conceptie grafica pentru un producator francez care are ca obiect de activitate constructia elementelor de finisaj ale navelor de croaziera. Locatia este port la oceanul Atlantic de unde numele acestui logo. Amurmarit inserarea unei ancore intr-o compozitie care se profileaza pe carena unei...
  • Propunere de logo care cuprinde dispunerea efigiei marelui fotbalist pitestean in forma consacrata a heraldicii clubului FC Arges pe dominanta cromatica violet. Solutia grafica s-a dorit decenta dar dinamica tinand cont de valoarea si contributia avuta de personaj. Logo-ul Nicolae Dobrineste...
  • Rebranding realizat 17 ani de functionare a vechiului logo. El a fost destinat in primul rand punerii in valoare a denumirii ,,Lazar,, pe un numar de cateva sute de camioane TIR. Culoarea rosie a devenit piesa derezistanta a noului logo care a primit o valoare europeana prin intepretarea grafica...
  • Noul design a fost construit pe vechile valori ce au caracterizat marca TIB de-a lungul timpului: incredere, trainicie, seriozitate. Orientarea activitatii cu precadere spre zona industriala (si navala) a impus abordarea unor noi elemente care sa mute perceptia generala asupra logo-ului. Renuntarea...
  • Definitie extrem de nefericita a unui brand care nu exprima verbal nici o legatura cu obiectul de activitate din zona materialelor de constructii si finisaje. Abordarea a trebuit sa puna accent pe initialele companiei astfel incat sa fie pe cat posibil eliminata suspiciunea de nonbrand a...
  • Concept de rebranding destinat unui lant de magazine din orasul Topoloveni care isi propune sa expuna valoarea de naming a definitiei ,,Prima,,. Forma literelor creeaza volumul unei expuneri vesele si permite o larga utilizare in zona de outdoor si tipar.
  • Producator de panificatie pentru care s-a realizat un proiect de rebranding axat pe conceptul vizual al literei ,,P,, transformate intr-o moara de vant. Larga uzitare a culorii galben in arealul panificatiei a necesitat asocierea cromatica a griului care reuseste astfel sa o puna in valoare....
  • Rebranding realizat in doua etape si menit sa confere o abordare mai plastica a unei denumiri de companie de panificatie pentru care sufixul ,,Mariano,, avea prea multa forta de comunicare in zona panificatiei. Restilizarea a presupus dispunerea pe verticala a definitiei brandului cu optiunea de a...
  • Design pentru material tiparite pe care trebuia adaptat logo-ul Dianthus (garoafa). Campania foto realizata a urmarit scoaterea in evidenta a camioanelor langa care au fost plasate imagini florale cu plante caretraverseaza toate anotimpurile.  
  • Rebranding care a preluat o parte din elementele vizuale ale vechiului logo a grupului Interagro insistand pe diminuarea sufixului (LEX) propriu mai degraba activitatilor din domeniul juridic. Pentru ca CICALEX  este de facto un abator avand capacitati de productie s-a trecut la implementarea...
  • Propunere de rebranding de identitate vizuala cu accent pe outdoor. Pentru ca definitia ,,Proiect,, este extrem de uzitata am presupus ca este destul de greu de obtinut o protectie la OSIM , iar diferentierea se va putea face numai pe zona vizuala. Introducerea unei busole a fost cheia de...
  • Intreg conceptul grafic se incadreaza in normele vizuale ale cabinetelor de avocatura, iar grafica a trebuit sa fie axata pe un detaliu care exprima cel mai direct ideea de asociere. Simbolul ,,&,, este cel pe carese construieste intreg ansamblul vizual. Un design simplu si care exprima...
  • Producator german de aditivi bio care a solicitat integrarea brandului intr-un design de materiale imprimate astfel incat sa poata comunica eficient specificul activitatii. Analiza cromatica a exemplificat ca verdele trebuie sa fie suportul de comunicare a cheii verbale (BIO).Producatorul avea la...
  • Logo destinat unei companii de expeditii care exprima mobilitate, flexibilitate si dinamism. Litera ,,E,, care efectueaza o intoarcere la 180 de grade sugereaza dublul sens pe care toti transportatorii il cautaatunci cand o cursa este considerata valoroasa daca beneficiaza de incarcare si la...
  • Creatia acestui logo a pornit de la extraordinara descoperire a dispozitivului cu acelasi nume destinat imbatranirii fortate a vinului intr-un pahar de catre somelieri.Clef du Vin este un instrument de evaluare care releva potentialul de pastrare al vinului.El a fost creat de Franck Thomas si este...
  • Compania Panitrans din Rm.Valcea, titulara brandului Sanziene a solicitat in 2010 un rebranding destinat  repozitionarii pe piata in primul rand din cauza numeroaselor tentative de piratare de catre falsii concurenti. Noul concept grafic se remarca prin prospetime si pastreaza elementele grafice...
  •   Multe din abordarile brandurilor autohtone au nevoie stringenta de solutii inovatoare care sa depasesca anumite vulnerabilitati in domeniul comunicarii vizuale. A fost un succes neasteptat recurgerea la un simbolcomunist folosit pe vechile bancnote din perioada trecuta si a unei masini...
  •   Logo si dezvoltare pentru design de ambalaje pentru unul dintre cei mai important producatori de lactate din Muntenia. Abordarea denota eleganta si fluiditate avand un aer distinct si foarte vizibil pe rafturilemagazinelor. Proiectul de branding a fost dezvoltat pe ambalajele de lapte, sana, si...
  •   Logo care preia arhitectura antica si este valorizat de setul de caractere romane intr-un context sobru si elegant destinat unui clubului select al investitorilor din Romania. Culorile pastreaza o autonomie rezervata si consolideaza aspectul corporatist al celor pe care ii reprezinta.
  •   Sigla de companie specializata in vanzarea de bijuterii de argint. Proiectul este construit in jurul ideii de heraldic cu accent pe filigramul atat de apreciat de cunoscatori. Culoarea dominant albastra afost aleasa din cauza asocierii cu simbolurile regale europene iar caracterere sunt fluide...
  • Farul calauzitor al ambarcatiunii in forma de carte deschisa pe a carei punte se afla trei copii creeaza o atmosfera plina de metafore si transmite prin heraldica britanica puternica responsabilizare a munciidepuse de educatori. Royal Kind Academy beneficiaza de puternica asezonare a locatiei de la...
  • Marca Argeselu este prezenta de multi ani pe piata din judetele din sud unde produce unul dintre cele mai apreciate sortimente de mustar. Ideea de rebranding a pornit de la faptul ca piata se obisnuise cu vechiul design de ambalaj care avea nevoie de o corectura. Florile care insoteau vechiul brand...
  • Brand destinat unei game de apa minerala, construit dupa simbolistica traditionala romaneasca. Comunicarea s-a facut in urma unui brieff care a studiat nivelul de atractivitate pe o piata dominata de denumiri anglo-saxone, latine sau licente verbale dintre cele mai variate. Cobilita porneste de la...
  • Cel mai cunoscut brand de carbune de lemn (mangal de bocsa) a fost creat pentru a penetra toate marile retele de magazine si benzinarii din Romania.Am ales imaginea unui fochist in sort de piele folosind descrierea (bunului-batranului. Sloganul completeaza imaginea unui brand care s-a impus pe...
  • Cunoscut la logo oficial al Simfoniei Lalelelor, simbolul violet a devenit marca inregistrata in OSIM si se afla intr-un proces de implementare pe o serie de elemente urbane din municipiul Pitesti. Simfonia Lalelelor este cel mai important eveniment dentrologic din Romania si se desfasoara de...
  • Balanta inclinata in favoarea celui care detine cunoasterea este formatul vizual al unui brand de succes pe piata asistentei juridice si a cursurilor profesionale. Compozitie dinamica axata pe sugestionarea echilibrului conditionat de presiunea interventiei umane asupra parghiei cunoasterii.
  • Logo pentru un magazin de bricolaj construit pe baza ideei de obiect multifunctional. Asemeni unui briceag din al carui corp se ivesc o serie de unelte, litera ,,B,, este dublata de semnul ,,plus,, avand o sugestionare gri asemeni metalului. Logo-ul BricoPlus a fost dezvoltat pe toata signalectica...
  •   Rebranding pentru unul dintre cele mai mari portaluri cu oferte de turism din Romania. Logo-ul contine principalele argument comunicationale care sa-l faca remarcat. Spre comparatie, studiati articolul legat de imaginea agentiilor de turism din coloana din stanga a site-ului nostru pentru a...
  • Denumire atipica si greu de asociat pentru un transportator, dar cu efort s-a realizat un concept cu un impact vizual puternic. Culoarea verde fosfor a calamarului iese in evidenta pe TIR-urile companiei si a fostfoarte apreciat. Adesea naming-ul pune la grea incercare vizualul, dar cu o buna...
  • Brand destinat unui numar de cateva zeci de produse alimentare creat dupa un studiu de marketing care a scos in evidenta atasamentul unui numar mare de persoane pentru comunicarea din perioada de dinainte de anii 1990. Tipologia este construita pentru consumatorii care vad intr-un astfel de brand...
  •   Conceptul a fost construit pornind de la tendinta companiilor de asigurari stomatologice de a nu folosi explicit simboluri medicale, ci elemente care pot fi consolidate īn spatiul general.Dr.Costache reprezinta denumirea generica a retelei de cabinete stomatologice create de un medic...
  • Abordarea creativa a siglei cu doua rotite dintate din plastic imbina fericit atat conceptul de mase plastice cat si ideea de tehnologie. Matplast a beneficiat de un design grafic dezvoltat pe o serie demateriale tiparite cat si outdoor.
  • Rebranding realizat pe un logo care nu avea putere de sugestie si se afla intr-o zona creativa neprofesionista. Integrarea lupei in ansamblu a creat posibilitatea de a pune in valoare literele GPS in formula de factor de marire privit printr-o lentila. Culorile portocaliu si verde inchis au fost...
  • Mall cu multiple posibilitati de agrement. Logo-ul trebuia sa exprime bucurie, exuberanta si sa fie foarte prietenos. S-a optat pentru transformarea literei ,,A,, intr-un simbol uman cu expresia faciala a unui zambet. Prin atasarea unor elemente proprii unui Joker a fost subliniat caracterul...
  • Unul dintre cele mai interesante proiecte de brand realizate a pornit de la imposibilitatea protectiei acestuia la OSIM. Motivul a a fost reprezentat de insasi denumirea companiei care este omonima cu localitatea EFES din Turcia. OSIM nu admite sa inregistreze ca marci denumiri geografice chiar...
  • Producator din industria lactatelor din judetul Arges care continua activitatea vechiului I.C.I.L. din perioada dinainte de 1989 si este perceputa pe piata ca un o companie cu traditie. Ea pretinde continuitatea unei activitati incepute cu 40 de ani in urma ( cascaval Dalia si Muscel, branza...
  • Una dintre cele mai mari companii de constructii din Muntenia, care are filiale in toate zonele Romaniei, a pornit initial ca producator de piese auto sub denumirea de DIRECT AUTOROM. Povestea acestui brand este una foarte interesanta si arata cum poate evolua imaginea unei companii de-a lungul...
  • Concept destinat unui producator de bare de otel. Exprimarea grafica sugereaza metalul, liniaritatea si gradul ridicat de finisare a produselor. Textura randata in scala de griuri este rece si sugereaza duritate, precizie si inalta prelucrare. Acest logo a fost atasat pe o multitudine de produse...
  • Este al doilea rebranding facut companiei Inedit si cel pe parcursul caruia s-a efectuat cumpararea acestui brand pentru o suma de peste 1 milion de euro. L-am creat in 1998 si a fost dezvoltat pe toata gama deambalaje a companiei Inedit devenit liderul absolut al produselor alimentare din...
  • Este un logo derivat din denumirea Okey disputata de doi producatori de bauturi racoritoare din Ardeal. Odata ajunsa in instanta unul dintre acestia a trebuit sa renunte la comercializarea acestor produse in favoarea celuilalt, iar pentru a putea ramane totusi in piata mi-a solicitat crearea unui...
  • Logo destinat unei companii care detine o retea judeteana de alimentare cu gaz GPL. S-a solicitat un simbol grafic care sa sugereze cat mai clar acest lucru si care sa se substituie paralelogramului verde care se lipeste pe luneta autovehiculelor care detin instalatii de acest gen. Practic acest...
  • Denumire fara relevanta pentru domeniul pe care il desfasoara. Romcolet este un nume pe piata de panificatie a trei judete si se confrunta cu probleme serioase de comunicare vizuala. Prezenta pe raft a produselor de panificatie era serios grevata de o grafica fara substanta, iar prezenta...
  • Companie de transport cu o vechime de 15 ani care are la baza o denumire cu o slaba legatura cu obiectul de activitate ( Com Divers Auto Ro). Tema a presupus identificarea unor elemente impactante pe care sa poata fi construita noua identitate vizuala. In Brieful de evaluare primit de la client era...
  • Asa trebuia sa arate proiectul de identitate vizuala al companiei Radicstar. Din tot ansamblul a fost pastrata doar sigla si sloganul, restul purtand amprenta de  banala al unor neprofesionisti. In prezent brandingul companiei prezinta un haos creativ in care mijloacele de transport sunt...
  • Constructie vizuala simetrica avand transformata litera ,,A,, intr-o structura medievala care sustine in partea inferioara o poarta metalica. Crenelurile dau un aspect de fortificatie logo-ului Argecom care transmiteideea de soliditate, si pune accentul pe constructii care fac obiectul principal de...
  • Sa incercam sa observam povestea care sta in spatele fiecarui logo. La Uplink era nevoie de o grafica sugestiva care sa transmita conectivitatea si inventivitatea raportata la viitor a unei companii care detine cea mai inalta tehnologie disponibila in Romania pentru distributia de internet....
  • Transportator rutier de marfa care opereaza in special pe rutele europene. I-am ales acesta denumire comerciala tocmai pentru ca am incercat sa reduc totul la ideea de roti. Chiar si domeniul locatiei de internet are adresa aceasta. A fost o realizare cu atat mai importanta cu cat in prezent este...
  • Un concept grafic destinat uneia dintre cele mai mari companii de distributie din Romania care se remarca prin mobilitate, acoperire si dimensiune. Proiectul era destinat in primul rand rezolvarii problemelor de comunicare pe segmentul outdoor. Acest concept s-a pliat foarte bine pe mijloacele de...
  • Proiect de identitate vizuala dezvoltat pe un logo creat de client si care datorita notorietatii de la momentul respectiv trebuia sa i se contruiasca un material tiparit. Aveti in fata ceea ce se poate face intr-un modrezonabil cu datele si elementele de comunicare aflate la dispozitie.    
  • Actor important pe piata energiei electrice brandul KBS a fost creat printr-o serie de subtilitati creative. Astfel cei trei actionari au dorit alaturi de conceptual graphic al logo-ului o insertie comunicationala caresa sugereze ideea de treime in asociere. Astfel am creat termenul...
  • A beneficiat de un rebranding care sa scoata in evidenta legatura cu domeniul accesoriilor auto. De remarcat ca denumirea nu exprima nimic explicit, dar vizualul a pus in valoare destinatia pentru care este creat.MB95 este unul dintre cei mai mari furnizori de capace si aparatori pentru roti cu o...
  • Un usor facelift al logo-ului a permis construirea unor materiale tiparite care imbina expresia tehnica cu oferta generoasa. Au fost create marci de produs pentru fiecare categorie astfel incat partea de matrite sa nu intre in contrast negativ cu produsele din mase platice ale producatorului....
  • S-a dorit crearea unui brand care sa aiba impact in piata de inghetata dominata de mari companii cu capital strain. Rezultatul a fost o reusita in primul rand prin recurgerea la o denumire latina care s-a impus repede prin potentialul si expresia grafica a etichetelor de produs.  
  •   Materiale tiparite realizate pentru unul dintre cei mai mari reprezentanti francezi de pe piata produselor destinate ecologiei. Layout-ul a fost unul extrem de dificil de realizat datorita complexitatii logo-ului sidispunerii pe diagonala fortata a compozitiei.    
  •   Concept elitist de identitate vizuala adresat unui broker de asigurari. Am elaborat acest logo pe simbolul unei carabiniere de alpinist care denota siguranta , iar sloganul ,,rezerva ta de siguranta,, sustine suplimentul de incredere pe care o astfel de activitate il ofera fata de companiile de...
  •   Producator de folii de polietilena care a solicitat trei branduri derivate din prefixul SPOR. Am optat pentru Spornica (folii de solar), Sporprint (Folii imprimate), Sporind (folii industriale). Sporplast reprezinta informatul initialei ,,S,, transparenta si calea pe care o urmeaza pe extruder...
  • Rebranding realizat pentru o companie in domeniul cursurilor profesionale si atestarilor ISO. Cei care au realizat logo-ul ATVA au luat cu copy-paste un character de litera larg uzitat si s-au rezumat sa-lcoloreze in albastru. Rebrandingul a presupus redesenarea prin atribuirea unei filiatii curbe...
  •   Brand destinat unor produse de panificatie care insista pe ideea de traditie si continuitate. Am optat pentru uzitarea unei tarancute din tablourile lui Nicolae Grigorescu si o constructie vizuala de forma vechii steme a Romaniei. Culoarea aurie patinata si sloganul ,,Paine pe limba noastra,,...
  •   Brand national apartinand unuia dintre cei mai mari producatori de cofraje de oua din materie prima reciclabila. Sigla a primit culoarea dominanta a cartonului folosit la acest tip de cofraj caruia i s-a atasat conturulbine cunoscut al unui ou. Proiectul de corporate identity dezvolta toate...
  • Un logo pentru un producator de capsule de cafea destinate dozatoarelor, in care s-a urmarit comunicarea unei imagini proaspete si puternic asociate ideei de inceput de zi. Identitatea vizuala aleasa a fostconturata in jurul culorii verde inchis tocmai pentru a face diferentierea fata de marea...
  •   Companie specializata in furnizarea de produse destinate finisajelor interioare si exterioare pentru constructii, preponderent vopseluri, grunduri si adezivi. Am ales ca sigla un recipient de vopseluri de culoareverde pentru a sustine ideea de ECO caruia i-am construit o zona multicolora...
  • Brand de panificatie prin care s-a urmarit accesul pe o nisa de comunicare vizuala aflata in spatiul medieval romanesc. Copila cu coronita care tine un snop de grau in brate si culorile calde sugereaza gingasia si transmite incredere. Totodata afilierea la spatiul romanesc s-a realizat prin...
  •   Glia exprima diferenta dintre hobby si performanta, fundamentata pe constructia respectului fata de finalitatea prin reusita. Este masura înteleapta a muncii prin comparatie cu truda si adauga valoare celui carealege ce trebuie. Glia se doreste un brand care provoaca la actiune si obliga omul...
  •   Sigla dezvoltata intr-un proiect complex de identitate vizuala destinat unei companii care se ocupa de realizarea de drumuri si mixturi asfaltice. Dispunerea benzilor de culoare albastra sugereaza usurinta siflexibilitatea cu care Genesis realizeaza obiectul de activitate si transporta intr-un...
  •   Brand al celui mai cunoscut producator de storuri pentru ferestre si usi al carui mesaj vizual compune un design de comunicare vizuala in care alternanta dintre noapte si zi se deruleaza intr-o frumoasa sugestionare. Galbenul luminii si albastrul noptii dau intregului ansamblu o nota de mister...
  • Rebranding pentru un producator de bauturi racoritoare. Conceptul presupunea crearea unei imagini care sa ofere o alternativa pe segmentul de bautura Coca_cola. Pe aceasta piata se afla mai multi actori, fiecare incercand sa ofere o alternativa mai ieftina. Astfel au aparut o multitudine de...
  • O inovatie patentata care trebuia sa devina brand si avea nevoie de un logo care sa transmita cat mai mult din functiunea si proprietatile acesteia. I-am spus Thermall pentru ca produsul pe care il reprezinta este un recipient de sticla care are posibilitatea sa raceasca rapid un lichid fierbinte...
  • Aceasta companie cu nume foarte puternic avea nevoie de un logo care sa transmita putere, incredere si diversitate. In evaluarea preliminara s-a cerut un concept cu putine culori care sa nu prezinte riscul de a intra in zona stridentei, apoi un slogan penetrant care sa completeze fericit intregul...
  • Companie de proiectare in arhitectura cu denumire care permite o abordare vizuala coerenta. Am ales sa scot in evidenta literele ,,I” pentru ca ele sunt singurele care au punct. Apoi le-am desenat pe trama unui cerc care sa amplifice aceasta idee. Plasat excentric, punctul rosu din interiorul...
  • Club dotat cu local de alimentatie publica si furnizor de pizza la domiciliul clientului localizat la numarul 32 al unei strazi din municipiul Pitesti de unde a si imprumutat denumirea. Livrarile de pizza au ajuns in ultima vreme sa aiba principala pondere in cifra de afaceri a companiei situatie...
  • Logo creat pentru a reprezenta o companie de consultanta in afaceri. Tema trebuia sa raspunda la o cerinta delicata. Cum poate fi reprezentat grafic un sfat , un pont, o recomandare astfel incat sa poata transmite eficient obiectul de activitate… Am ales sa folosesc doua personaje in care unul...
  • Logo destinat unui brand de parfumuri pentru ambele sexe. Partea interesanta sta in faptul ca acest produs se vinde si in recipienti reincarcabili oferind o mare varietate de sortimente create astfel incat sa copieze cat mai aproape parfumuri ale unor case celebre. Un ,,fake,, acceptat care...
  • Brand detinut de o companie de panificatie si destinat produselor primare din acest domeniu (faina) cu posibilitatea de a fi extins si la cele finite. Denumirea a trebuit sustinuta de o imagine si un slogan puternic impactant. Filozofia acestui concept a plecat de la o situatie foarte interesanta....
  • Plasat in imediata apropiere a Arcului de Triumf din Bucuresti am ales un concept grafic care sa sustina atat locatia cat si profilul de activitate al clinicii. Am dorit sa exprim totodata valoarea prin acel slogan care primeste cerculetul santificarii plasat deasupra unor caractere care se...
  • Propunere de logotipuri care evidentiaza categoriile cele mai frecvente de riscuri sociale pe care le implica infractionalitatea. A fost creat pentru Politia Romana si este prima abordare de acest gen facuta la noi in tara. De remarcat este folosirea rosului pentru a definii riscul, formatul...
  •   Propunere de logo si poster pentru festivalul cinematografic cu acelasi nume, creat in cadrul Universitatii Nationale de Arte la sectia de Design.                                                                          

packaging

legea dreptului de autor

Contact

BrandArt Studio Design
Tel. 0722.642.951
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Sigle si identitate vizuala sub demnitatea unor institutii publice romanesti de prestigiu

 

logo institutiiAm facut o retrospectiva despre cum se prezinta institutii romanesti de prestigiu in fata publicului din tara, sau mai grav, la nivel extern si asupra felului in care pot fi interpretate astfel de simboluri de catre cei avizati. Problema este cronica si contine atatea variabile incat mi-ar fi foarte greu sa le cuprind pe toate in cele mai fine detalii. Si totusi, toate au ceva in comun: inocenta. Denumiri pompoase sau insiruiri tehnice dintre cele mai sofisticate salasuiesc langa sigle sau simboluri de un amatorism cras. Este inadmisibil ca aceste institutii sa nu gaseasca echivalentul in lei al unui fotoliu de director pentru a-si ameliora imaginea, si extrem de grav daca au platit vreun ban pentru ceea ce au in prezent. Pe cale de consecinta oamenii care se intalnesc cu aceste ,,sigle,, trebuie sa inceapa sa vada de ce Romania ,,beneficiaza,, de cele mai multe ori de tratamentul unui stat de mana a doua...Pentru ca asta promoveaza de fapt ! In logica unui sistem de comunicare vizuala se face o sinteza asupra tuturor elementelor structurale ale identitatii pe baza careia persoane calificate urmeaza sa propuna forme de expresie in domeniul comunicarii. Alte persoane calificate, dar in domeniul beneficiarilor de facto avizeaza aceste demersuri si cantaresc pe baza argumentelor din propunerile oferite, ceea ce este logic, expresiv si functional. Cand ceea ce veti vedea mai jos ajunge sa treaca in spatiul public si sa fie promovat cu nonsalanta, avem de a face cu un act non-cultural. Cat de nepriceput trebuie sa fi ca director al unei astfel de institutii astfel incat sa nu realizezi halul in care iti este simbolizata institutia, sa nu poti face nimic in acest sens, sau pur si simplu sa nu vrei....Comunicarea vizuala este la nivel global o necesitate echivalenta cu folosirea sapunului, hartiei igienice, furculitei sau pastei de dinti. Oare nu avem nevoie si de igiena vizuala? Daca este considerata un moft, atunci cei care isi expun logotipurile la intalniri de diverse niveluri au cu siguranta un motiv sa o faca. Prestigiul unei institutii incepe prin valoarea profesionala a celor care au contribuit la emanciparea ei, performantele si rolul acelei organizatii in spatiul social, proeminenta si nu in ultimul rand felul in care au ales sa marketeze cat mai sintetic cu putinta un cumul de elemente pozitive. Iata cateva exemple aflate la polul opus al unor astfel de pretentii, evident toate avand motivele sa beneficieze de o identitate vizuala demna de realizarile si munca celor care in esenta sunt buni profesionisti. Pe masura ce timpul imi va permite voi completa lista cu exemple, dar ma tem ca ponderea lor ar fi prea mare pentru a putea pastra un echilibru cu ceea ce ne-am propus in cadrul studioului nostru de design.

logoInstitutul Diplomatic Roman  din Ministerul Afacerilor Externe
O sigla intr-un patrat albastru nu ar fi fost o tragedie chiar daca simbolul este atat de uzitat incat nu mai poate fi asimilat unei identitati aparte.  Problema tine de caracterele folosite si dispunerea lor. Exista o abordare la scara larga care tine de personalitatea literei. Aici este dificultatea intelegerii unui astfel de concept grafic. Cand te adresezi unei comunitati internationale avand culturi atat de eterogene , iti faci cumva o idee despre ce tip de litere sa folosesti atunci cand recurgi la initiale. Nu a fost sa fie asa… Institutul care se ocupa in Romania de Diplomatie are ca identitate vizuala niste fonturi banale intens uzitate in industria tipografica. Priviti litera "I" si incercati sa surprindeti specificul romanesc. Probabil ca diplomatia de la noi isi permite un astfel de caracter cocosat,  pentru ca diagonala descendenta a ansamblului transmite cadere, prabusire, aterizare fortata.  Incercati sa va imaginati acest logo pe o calimara de cerneala si vedeti ca functioneaza destul de bine. Expresivitatea literelor conduce la ideea de scris cu mana libera, de semnatura sau in orice caz de instrumente de scris. Ceea ce avem este alcatuit dintr-un patrat albastru, trei initiale din care una este greu lizibila, si o dispunere descendenta. Ceea ce ne lipseste ar fi: ideea de institutie diplomatica, spiritul romanesc si originalitatea. Cam la atat se rezuma ceea ce trebuia transmis de fapt intr-un concept sintetic cu pretentii.


logoInstitutul  National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie și  Protectia  Mediului
Un cerc albastru umblut cu pamant in care literele verzi isi trag seva  inaltandu-se catre imaginatia noastra. Tulpinile aeriene au acceasi textura verde fosfor cu radacinile care strapung cernoziomul pana la stratul de argila contractila. Abordarea este in mod evident o coacere colectiva din moment ce a devenit simbolul oficial al INCDPAPM insa ghiveciul nu era atat de incapator incat sa permita Dezvoltarii si Protectiei Mediului sa incolteasca. Asadar initialele D, P si M, se afla probabil in alt razor. Un nene sau o tanti a desenat cu mouse-ul in culoarea Agrochimiei niste litere din familia fonturilor folosite de oamenii de bine prin trenuri, statii de metrou sau toalete publice. Ineptia este o sigla de Institut de cercetare din Romania si ajunge sa fie tiparit, multiplicat, promovat.



logoInstitutul de Fonoaudiologie și Chirurgie Funcțională ORL
Sa fie aceasta sigla un mesaj extraterestru ale carui ecouri au fost captate din univers si tocate marut de o echipa de chirurgi, sau o noua scriere hieroglifa ale carei intelesuri Champollion le-ar fi gasit explicatia in Valea Regilor? Acesta tocanita vizuala trebuie ascultata de oamenii ale caror urechi au ramas surde cautand sensurile profunde ale castei care le intelege.  Printr-o fundatura a manualelor de Fonoaudiologie trebuie sa-I cautam mesajul si sa intelegem ca de fapt cu asta se ocupa IFCF ORL. Sunetele pot fi simbolizate vizual printr-o serie de simboluri de bun simt (ureche, unde, diapazon, note muzicale, clopotel s.a.) pe care toata lumea le-ar fi inteles, dar o astfel de abordare pare ca depaseste nivelul general de perceptie. Mentalul colectiv are cutume de interpretare si este asociativ prin logica sensurilor. Ceea ce vedeti este ca si cum eu m-as apuca sa-mi demontez computerul, sa aleg cateva componente si sa le insir meticulos de la stanga la dreapta apoi sa sustin ca am creat o sigla pentru un Institut de Design. Medicii sunt persoane abstracte, de cele mai multe ori colectionari de arta si   consumatori de cultura in general. Oare nu-l pot trata corespunzator pe pacientul care a avizat minunea asta?

logoInstitutul national de cercetare-dezvoltare pentru bioresurse alimentare
O tulpina, ceva boabe, doua frunze si o capra de intins fanul pe otava expusa intr-o vedere aeriana asupra urmelor de OZN-uri lasate pe campurile de grau. Constructia grafica ce se vrea sigla imprumuta cate ceva din vestigiile civilizatiei de la Nazca si o ridica la grad de institut de cercetare. Daca aveati vreun dubiu asupra tipurilor de caracter folosite trebuie sa remarcati deconstructivismul elevat al literei B si biodiversitatea speciei care a creat mutantul. Despre litera "I" putem spune ca reprezinta veriga lipsa dintre planta si om, iar "A-ul" sustine transant ideea de aliment. Cele doua tablete de Faringosept trebuie supte bine sublingual pentru ca ele reprezinta bioresursa cu care trebuie inghitit conceptul.


logoInstitutul National pentru Sanatate Publica
Calatoria in lumea umbrelor incepe la INSP, unde o gloata eterogena plezneste de sanatate calcand in picioare un logo de institutie. Tonurile de albastru tonifica imaginea fantomatica a omului care la toate varstele tine sa fie prezent in fata problemelor cu care se confrunta Institutul. De remarcat sunt adolescentii care flancheaza grupul si culoarea palida a domnului din randul doi. In echipa venita sa pozeze se afla personaje de diverse sexe, ocupatii profesionale, gusturi si atitudini. Tinand cont de vestimentatia aleasa se presupune ca sigla este una de sezon cald, in cel mai rau caz putand fi vorba de luna aprilie sau septembrie, iar grupul a fost surprins dimineata devreme sau la amurg.

 

logoInstitutul National al Lemnului
Acest traforaj ranforsat reprezinta sigla INL. Este studiat profund cu fierastraul astfel incat din busteanul din care a fost creat sa se poata face economii. Literele I si N au fost contopite pentru ca rumegusul sa poata fi usor indepartat. Produsul creativ reprezinta o inovatie tocmai pentru ca la colturile caracterelor s-au operat interventii delicate cu glaspapir din ratiuni ergonomice: Nu toate au iesit la fel, dar in ansamblul mobilierul rezultat a fost acceptat ca lemn de foc. Observati filiatia forestiera a padurarului care a creat sculptura si traseul cu latimea unei poteci pe care acest proiect a ajuns in luminisul avizarii.


logoInstitutul Bancar Roman
Litera "V" este preferata celui care a creat logo-ul IBR. Ea vine de la Valoare si are ceva din versurile lui Vergiliu. Culorile sunt aidoma celor de pe drapelul Romaniei, iar pe varful bratul ingalbenit al caracterului odihnesc fructele coapte ale copacului in aerul rarefiat al creatiei. Observati cu cata fermitate se infige in pamant craca din stanga si cat de dinamica iese curbata , la dreapta tintind ascensiunea. Poamele coapte aflate pe ultimele crengute atesta nivelul institutiei care stie cum se cheltuie banii pe un logo, iar pentru identificare au fost altoite intr-o engleza usor de pronuntat initialele stabilimentului.  Privita de la distanta,  structura vegetala este abil construita pentru ca galbenul tinde sa se piarda lasand fructele in levitatie.


logoInstitutul Geologic Roman
Sigla IGR este o Romanie albastra tintita cu o luneta al carei reticul are ceva cu oltenii. Din structura vizuala sapata serios pana in maruntaie, expertii in geologie au taiat cercul un doua sectoare si au inconjurat tara pentru a o face sa aiba loc intr-un romb galben.  Pentru ca Institutul Geologic Roman nu mai avea loc pe harta l-au mutat in Bulgaria dar au avut grija sa-I lase o linie rosie pentru a marca drumul catre casa. Daca albastrul este culoarea marii, galbenul al holdelor, iar cea rosie a sangelui varsat de inaintasi, ne intrebam daca nu cumva Romania trebuia totusi in culoarea galben pentru ca holdele sunt mai aproape de geologia cu care s-au aflat in treaba.


logoInstitutul National de Cercetare Stiintifica a Muncii si Protectiei Sociale
Este una dintre cele mai teribile emanatii vizuale pe care am intalnit-o in cariera de designer, iar prin dimensiunea pretentiilor ar trebui sa i se ofere un premiu pentru stupiditate conceptuala.  In logo-ul INCSMPS, cercetarea este o barca plutind in largul Atlanticului pe a carei punte oamenii au incins o hora pe muzica protectiei sociale. America de Sud si Africa strajuiesc romanismul de trei stele. Toata orgia are nu mai putin de patru culori din care evident nu ar fi putut lipsi tricolorul instelat  pentru a putea identifica sursa. Pentru ca acestei  combinatii isterice sa I se confere autenticitate, au avut grija sa-si protejeze in OSIM (- Marca Inregistrată în BULETINUL OFICIAL DE PROPRIETATE INDUSTRIALĂ – Secţiunea  Mărci nr. 9/2006), iar asta se afla la loc de cinste pe site-ul domniilor lor. Probabil au vrut sa se asigure ca nici un nebun nu-si va permite sa se inspire din aceasta extraordinara creatie de identitate vizuala. Ce zice un strain cand vede asa ceva?. Ce legatura are munca cu dansul, sau oceanul Atlantic cu cercetarea numai ei o stiu.  Nu era mai simplu sa foloseasca pentru protectia sociala unul sau doua personaje (tanar si varstnic) aflate sub o cupola alcatuita dintr-o carte (daca tot cerceteaza pe baze stiintifice), iar Romania sa o localizeze in Europa? Aceasta ar fi fost una dintre multele  solutii la bazaconie care i-ar fi scutit de 3 culori inutile.  Tricolorul apartine nu numai Romaniei, dar si Columbiei  si Ciadului tari aflate culmea, pe continentele din sigla INCSMPS.

logoInstitutul Roman de Educatie a Adultilor
Daca aveti 18 ani impliniti si considerati ca aveti suficienta educatie incat sa intelegeti aceasta copilarie, atunci imaginati-va ca adultul este simbolizat printr-un "A" de culoarea Marii Negre care se sprijina pe Educatia de culoarea holdelor, iar Romanul este rosu de furie ca si Institutul pe care il reprezinta cand sta sa traga un picior in dosul educatiei.

 

logo

Institutul National de Cercetare si Dezvoltare in Microtehnologie
O placuta de siliciu construita asemeni unei strecuratoare peste care un obscur creator a gasit sa scape de cuvintele National, Cercetare si Dezvoltare din denumirea acestui institut, dar a ales sa sparga Microtehnologia in doua initiale M si T.  Totul in nuante palide de albastru, greu lizibile si construite la limita perceptiei vizuale.  Asa se prezinta sigla INCDM in deceniul doi al mileniului trei pe  un esicher de companii si institutii pentru care tehnologiile viitorului reprezinta masura inovatiei din fiecare zi.